Elise Cecilie

www.vetstudentmamma.blogg.no

Strikkedilla, men tiden strekker ikke til! :/

colorful yarn balls with needles

Jeg er ikke fylt 30 år riktig enda, men vet dere hva? Jeg har alltid synes det har vært gøy å strikke. Husker jeg som liten satt i sofaen og fulgte fascinert med når mamma satt og strikket. Hun strikket utrolig fort, og trengte ikke en gang å se på strikketøyet. Der satt hun og så på tv, og jeg kunne se at hun satt og telte mens hun strikket, noe som gjorde at hun hele tiden visste hvor på strikketøyet hun drev. Det var i alle fall på denne måten jeg oppfattet det, og der satt jeg og ville lære med å strikke.

Det var ikke rent sjeldent at mamma hjalp meg med å legge opp masker slik at jeg fikk prøve mer. Resultatene var alltid like spennende! Plutselig ble de bredere, så litt smalere, og det var ikke rent sjeldent at det var et hull her og der, men jeg prøvde. Nå i dag legger jeg opp maskene selv, jeg strikker etter mønster, og jeg får til det meste bare jeg prøver :) Det eneste er at jeg sjeldent har tid til å sitte og strikke, for jeg har IKKE lært meg å strikke på måten moren min gjør (dessverre)!

Når jeg fant ut at jeg var gravid første gangen tok det ikke lang tid før jeg fant frem strikkesakene, og det jeg ikke hadde, det dro jeg og kjøpte inn. Jeg skulle strikke babyteppe i ull. Det tok sin tid, og jeg fikk det knapt nok ferdig til fødselen. Jeg fikk såpass mye væske i kroppen at jeg mistet følelsen i tuppen på flere av fingrene, og det å strikke var faktisk ganske så ubehagelig. Jeg fikk det nå ferdig, og vet dere hva? Det har aldri blitt brukt! 

Etter hvert som eldste vokste til strikket jeg litt forskjellig til henne. Jeg syntes det var gøy, og siden det var til små barn gikk det ikke så lang tid før det var ferdig heller. Hun endte opp med å få seg selbuvotter, mariusgenser, poncho, knestrømper med fletter og mye mer. Det siste jeg prøvde meg på var en Kaptein Sabeltann genser, men jeg ble tilslutt så lei at jeg pakket det vekk. Tror nok at hun ble litt lei seg for at det aldri ble noe av, men tror nok også at det fort ble glemt. Det man lager selv er ofte mye mer slitesterkt enn det man kjøper på butikken, og lillebror har nå begynt å bruke noe av det jeg en gang lagde til eldste :)

Jeg har bestemt meg for å få til litt strikking igjen, og har tenkt å begi meg ut på å strikke pilotluen fra KlompLompe til minsten. Synes den er utrolig søt, så det blir en forsiktig start på å starte med litt håndarbeid igjen :) Det er noe eget å vite at man har laget noe barna bruker selv :) Per i dag har jeg enda ikke laget annet til meg selv enn et par tøffelsokker, men de er også helt fantastisk gode og varme :) Og så ser de ganske freshe ut ogse, noe som ikke gjør noe!

Husker jeg ikke turte å fortelle til venner at jeg likte å strikke da jeg var mindre, for var redd for hva de ville synes. Strikking var jo tross alt for voksne og gamle mennesker, ikke noe barn og unge skulle drive med. Men, ser man nå i dag er strikking rett og slett blitt en trend, og noe nesten alle har lyst og drive med. Og det er jo faktisk moro når man først setter seg ned med det, avslappende er det også :)

SAMSUNG

Mitt neste prosjekt:

#mammablogg #mamma #hobby #håndarbeid #strikk #strikking #strikkeglede #strikkedilla #klompelompe #mariusgenser #barn #baby #hjemmelaget #hverdag #glede #kvalitet #mammalivet #småbarnsliv #blogglisten #bloggmag

    . . .

Iselin Renée

22.01.2016 kl. 18:36
Så flink du er :)

EliseCecilie

22.01.2016 kl. 22:16
Iselin Renée: Tusen takk :) Er en koselig hobby og sette seg ned med på kvelden om man har tid!
EliseCecilie

Jeg blogger om livet som veterinærstudent og tobarnsmor. I tillegg jobber jeg på veterinærklinikk, har en fantastisk samboer, og driver og bygger drømmehuset. :) Du kan følge meg her, på facebook hvor jeg legger ut oppdateringer, og på instagram hvor jeg legger ut bilder fra hverdagen vår, eller på Snapchat ( Elise :) ). Brukernavn på Instagram er elisececilie. Kan kontaktes på: vetstudentmamma@gmail.com

Instagram
Follow

Kontakt meg

vetstudentmamma@gmail.com

Følg meg og bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no